بازاریابی دارویی یا بازاریابی صنعت دارویی به بازاریابی داروها و وسایل پزشکی توسط سازمانهای خصوصی و دولتی به پزشکان ، بیمارستان ها ، مراکز درمانی و مصرف کنندگان اشاره دارد.
با متوسط هزینه سالانه ۱۰۰۰ دلار برای دارو در آمریکا ، بازاریابی برای بازیگران اصلی صنعت داروسازی اولویت اصلی است. با توجه به هزینه های زیاد ، بیشتر شرکت ها نقش و اهمیت بازاریابی در داروخانه را می فهمند.
بازار جهانی داروسازی ۹۰۰ میلیارد دلار است و انتظار می رود این رقم به طور کامل طی چند سال آینده از ۱۱ تریلیون دلار فراتر رود. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان می دهد که این صنعت با سرعت ۵٪ در حال رشد است ، که دقیقاً بعد از دو بخش عمده مراقبت های بهداشتی دیگر – خدمات پزشکی و تجهیزات پزشکی است.
به عنوان یک قاعده ، مقرون به صرفه بودن دارو و شیوع بیماری همچنان این نرخ را ادامه می دهد ، در حالی که ت ها و مقررات دولت می تواند این رشد را مختل یا کند کند.
به هر حال ، واضح است که به زودی این تقاضا کم نمی شود و روند آنلاین نیز می تواند گواهی بر این مطلب باشد .
در هر صورت ، داروسازی یک تجارت بزرگ و یکی از پر تقاضا ترین و سودآورترین صنایع جهان است. گفته می شود ، چگونه می توان با این رقابت زیاد ایستادگی کرد یا کشش ایجاد نمود؟
درباره این سایت