محل تبلیغات شما

بازاریابی عصبی و مزیت آن در اقتصاد تجربه

در این مقاله قصد داریم تا به سوالاتی نظیر این­که بازاریابی در سال ۲۰۲۵ چگونه خواهد بود ؟ و نقش بازاریابی عصبی و مزیت آن در اقتصاد تجربه چیست؟ بپردازیم. توضیحات را با مفهوم اقتصاد تجربه (Experience Economy) آغاز می­کنیم. هم­اکنون مصرف کنندگان به چیزی فراتر از یک محصول عالی نیازمندند. تجربه مشتری از تعامل اولیه با فروشندگان آغاز شده و تا علاقه­مند شدن مشتری به خرید ادامه می­یابد. امروزه این فرآیند برای ارائه محصولات ضروری هستند و هر چقدر محصولات انحصاری باشند باعث می­شود تا ارزش محصول افزایش یابد.

نزدیک به ۹۰ درصد از مصرف کنندگان می­گویند که حاضرند هزینه بیشتری برای تجربه خاص مشتری بپردازند و جای تعجب نیست که بیش از ۸۰ درصد صاحبان مشاغل بر اساس تجربه مشتری، انتظار بیشتری برای رقابت با هم دارند. بنابراین اقتصاد مبتنی بر تجربه مشتری، روز به روز کامل تر خواهد شد و این تکامل  تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که عواملی مانند : تجربیات مشتریان از خرید، انتظارات آنان، تعامل بیشتر با نام تجاری محصول، رفتار مصرف کننده و … قابل پیش بینی خواهد بود.

اقتصاد تجربه چیست؟

اما اقتصاد تجربه چیست؟ این اقتصاد مربوط به زمانی است که اقتصاد مبتنی بر ارزش موجب می­شود تا با روی کار آمدن نسل Z (نسل اینترنت)، به بلوغ رسیده و مصرف کنندگان براساس موضع گیری خاص یک شرکت یا برند خاص، مسائلی مانند عدالت اجتماعی و موضوعات بشردوستانه و همچنین مسئولیت زیست محیطی، خرید بیشتری را انجام دهند.

مزیت رقابتی در اقتصاد تجربه

کشف درک نیازها و خواسته های مشتریان از مهم­ترین عواملی هستند که به بازاریابی قدرت می دهند. برندها باید با استفاده از جدیدترین روشها، تجربه احساسی منحصر به فردی را برای مشتریانش ایجاد کنند. مثلا بازاریابی خلاق و تحقیقات بازاریابی به روش سنتی، از ابزارهایی هستند که صاحبان برند می­توانند به کار بندند. اما یک مساله بوجود می­آید و آن این است که با شدت گرفتن رقابت، سهم بازار به دست افرادی خواهد رسید که دارای پیشرفته ترین ابزار برای به دست آوردن بینش های عمیق تر، دقیق تر و کاربردی تری درباره خواسته ها و احساسات مصرف کنندگان هستند.

قانون بقای شغل این است : تطبیق دهید یا نابود شوید!

۵۰ نوع استراتژی بازاریابی پرکاربرد

دستگاه تصفیه آب صنعتی

ماهنامه تخصصی بازاریابی شماره 4 تیرماه 1396

تجربه ,اقتصاد ,بازاریابی ,مصرف ,کنندگان ,مزیت ,اقتصاد تجربه ,مصرف کنندگان ,در اقتصاد ,بازاریابی عصبی ,آن در ,اقتصاد تجربه چیست؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

brookimomva پشتیبان هواشناسی خصوصی نمایندگی توزیع ریش تراش ارزان | انواع ماشین ریش تراش ارزان و با کیفیت Wholesale NHL Los Angeles Kings Cheap Price & Free Shipping. وبلاگ حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری مهندسی مکانیک piecicontka سئو هوآوی فارسی fesceafurri